FAQ’s

Wat is de studiebelasting ?

Voor de ééndaagse workshops is er geen extra studiebelasting dan de dag van training.

Ik heb me aangemeld en nu?

Je ontvangt van ons de bevestiging en (binnen ca. 2 weken) de factuur van je aanmelding . Daarnaast krijg je een aantal info-mails met alle informatie.

Ik heb me aangemeld maar ik krijg het heel druk opeens. Kan ik annuleren?

Je kunt natuurlijk annuleren, maar je kunt ook even contact met ons opnemen voor andere opties. Wellicht kun je later starten of toch kiezen voor de online studie waarin je je eigen tempo bepaalt. Maar als je wilt annuleren: dat kan kosteloos tot drie maanden voor aanvang. Annuleer je twee maanden voor aanvang, dan ben je 50% van het opleidingsgeld verschuldigd. Bij annulering binnen 1 maand voor aanvang is er geen refund mogelijk.

Zijn er nog extra kosten?

De inschrijfkosten per opleiding zijn € 17,50. Deze worden bij de aanmelding op de factuur berekend. Daarnaast heb je lesmateriaal nodig. Dit kan je bestellen bij aanmelding.

Is er een volgorde of moet ik een bepaalde workshop eerst volgen?

Het is erg handig als je eerst de basisworkshop NCS Waarnemen en Communicatie hebt gedaan. Onze andere workshops gaan uit van de in die workshop gehandelde kennis en vaardigheden. Daarna is er in principe niet een specifieke volgorde

Kan ik ook een workshop op maat krijgen?

Al onze workshops kunnen wij ook als incompany aanbieden, maar ook kunnen wij een workshop op maat verzorgen voor uw bedrijf. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Opleiding Kleuradvies

Wat is de studiebelasting ?

De studie belasting is per student verschillend. Je moet rekenen op een studiebelasting van (gemiddeld) ongeveer 8 uur per week.

Hoe lang heb ik toegang tot de Elektronische leeromgeving

Na je examen heb je nog drie maanden toegang tot de ELO.

Ik heb me aangemeld en nu?

Je ontvangt van ons de bevestiging en (binnen ca. 2 weken) de factuur van de opleiding. Daarnaast krijg je een aantal info-mails met alle informatie over de opleiding en de examens.

Ik heb me aangemeld maar ik krijg het heel druk opeens. Kan ik annuleren?

Zijn er nog extra kosten?

Kan ik de opleiding ook in de avond volgen?

Nee, dit jaar zijn er geen avondlessen

Wanneer zijn de lessen?

De docentcontactmomenten zijn altijd op maandagmiddag van 13.30 uur tot 16.30 uur in Amersfoort.

Wanneer moet ik examen doen?

Wanneer je de lessen volgt is het laatste contactmoment de datum van het mondeling examen. Je presenteert dan je eindopdracht aan twee assessoren van de Beroepsorganisatie van Kleurdeskundigen. Zij beoordelen of jij in aanmerking komt voor het branchediploma. Bij de online opleiding maak je zelf samen met de docent een afspraak voor je examen.

Hoe ziet het examen eruit?

Wat zijn de examenkosten?

De kosten voor het examen bedraagt € 180 (excl BTW). Dit is het bedrag voor zowel het schriftelijk als het mondeling. Doe je alleen schriftelijk dan is het examengeld ook € 180,00. Het examengeld wordt gefactureerd het SNKI i.o.v het Examenbureau van de Stichting Beroepsorganisatie voor Nederlandse Kleurdeskundigen.

Wat zijn de lesdagen?

De lesdagen zijn op maandag:
De middaglessen zijn van 13.30 uur tot 16.30 uur.

Waar zijn de lesdagen?

De lesdagen zijn in het Celciushuis in Amersfoort. De exacte adresgegevens ontvangt u na uw inschrijving.

Lesmateriaal

Waar kan ik het lesmateriaal kopen?

Je kan het lesmateriaal voor de opleidingen bestellen in een gewone winkel of bij ons in de webshop. Bestel je bij ons kan heb je voor een scherpe prijs je waaiers die je nodig hebt.

Wat heb ik nodig voor de workshops?

Voor de workshops heb je een NCS waaier nodig en NCS oefeningen. Deze krijg je verstrekt tijdens de workshop. Dit zit in de prijs van de workshop inbegrepen.

Wat heb ik nodig voor de opleiding Kleuradvies?

Voor de opleiding Kleuradvies heb je nodig:

NCS Index studenten waaier
RAL |Design D2 waaier
Color Wheel
Greyscale
Mini Colour Globe
Verfset compleet

STAP Subsidie

Kan ik STAP subsidie krijgen voor de workshops en opleidingen

Op dit moment komen de opleidingen Kleuradvies Klassikaal, ONLINE en de opleiding Kleurvormgeving voor de STAP subsidie van € 1000 euro.

Hoe vraag ik STAP aan?

Je vraagt de STAP subsidie aan via het  www.stapuwv.nl. Voordat je je aanmeld is het verstandig een vooraanmelding gedaan te hebben bij ons. Je ontvangt van ons het STAP-aanmeldbewijs die je in moet dienen tijdens je aanvraag. Leer meer over de STAP subsidie aanvragen op onze pagina stap-budget-aanvragen

Kom ik in aanmerking voor STAP?

Om in aanmerking te komen voor het STAP-budget zijn er enkele voorwaarden waaraan je als deelnemer moet voldoen. Daarnaast moeten wij als opleider ook aan enkele voorwaarden voldoen om als opleider in het STAP-register opgenomen te worden. Lees hier over de voorwaarden

Staat jou vraag er niet bij?

Your Name*
Email Address*