Klachtenprocedure

Nederlandse Kleurenschool - Stichting Nederlands Kleur Instituut

Klachtenprocedure

De Nederlandse Kleurenschool hecht grote waarde aan de kwaliteit van haar opleidingen en de tevredenheid van haar deelnemers. Mocht u desondanks een klacht hebben, dan kunt u gebruik maken van onderstaande procedure.

1. Indiening van een klacht

Een deelnemer kan een klacht indienen over:

  • de inhoud of uitvoering van een opleiding of training
  • de wijze van beoordeling, begeleiding of communicatie
  • organisatorische aspecten van de opleiding
  • lesmateriaal of overige voorzieningen

Hoe dient u een klacht in?

Klachten worden schriftelijk ingediend via: 📧 info@kleurenschool.nl

De klacht bevat minimaal:

  • naam van de deelnemer
  • naam van de opleiding of training
  • datum
  • een duidelijke omschrijving van de klacht

Binnen 5 werkdagen ontvangt de deelnemer een schriftelijke ontvangstbevestiging.


2. Interne afhandeling (minnelijk)

De Kleurenschool behandelt elke klacht zorgvuldig en vertrouwelijk, met als doel een minnelijke oplossing te bereiken.

Binnen 14 kalenderdagen ontvangt de deelnemer een inhoudelijke reactie.

Indien meer tijd nodig is, wordt de deelnemer hiervan binnen 14 dagen op de hoogte gesteld met een nieuwe termijn.


3. Beroep bij onafhankelijke derde

Indien de klacht na interne behandeling niet naar tevredenheid is opgelost, kan de deelnemer in beroep gaan bij een onafhankelijke derde:

Onafhankelijke mediator

E. van ‘t Ende Mediator (onafhankelijk en onpartijdig; staat volledig los van de Kleurenschool)

📧 e.van-t.ende@freeler.nl 📞 06-53906905

De mediator beoordeelt de klacht volledig onafhankelijk en brengt een bindend advies uit.


4. Kosten van de beroepsprocedure

Voor het instellen van beroep bij de onafhankelijke mediator wordt door de deelnemer een vast bedrag van €125 in rekening gebracht.

Dit bedrag wordt vooraf gecommuniceerd en alleen geheven indien het beroep daadwerkelijk wordt ingesteld.


5. Vertrouwelijkheid

Alle klachten worden strikt vertrouwelijk behandeld.

Gegevens worden uitsluitend gedeeld met partijen die noodzakelijk zijn voor de afhandeling.


6. Registratie en bewaartermijn

Alle klachten en bijbehorende documenten worden minimaal 2 jaar bewaard ten behoeve van kwaliteitsverbetering en de CRKBO-audit.


Vragen?

Heeft u vragen over de klachtenprocedure? Neem gerust contact met ons op via info@kleurenschool.nl of bel 06-53906905.

Klacht indienen

U kunt uw klacht direct via onderstaand formulier indienen. Wij behandelen uw klacht zorgvuldig en vertrouwelijk.

Uw gegevens

Klachtgegevens

Minimaal 50 karakters

Vragen?

Heeft u vragen over de klachtenprocedure? Neem gerust contact met ons op via info@kleurenschool.nl of bel 06-53906905.