• Dit evenement is voorbij.

NCS workshop: kleuren waarnemen en communicatie

september 12 @ 10:00 - 16:30

€275

Wil je leren hoe je optimaal het NCS Colour Systeem gebruikt? In de NCS workshop leer je hoe je kleuren exact kunt beschrijven en hoe je er middels het NCS systeem kan communiceren, de basis van de kleurenleer.

Tijdens deze NCS cursus gaan we in op hoe we kleuren waarnemen en hoe we efficiënt kleuren over kleur communiceren. Aan de hand van oefeningen met NCS kleurstalen leer je de betekenis van de NCS kleurnotaties van het NCS systeem. Je ontdekt zelf hoe deze notaties de kleur beschrijven zoals je ze waarneemt.

De opzet is het professioneel leren waarnemen, beschrijven en communiceren over kleur. Door het professioneel waarnemen, beschrijven en communiceren kan je sneller tot beargumenteerde kleurkeuzes komen voor je ontwerp. De basis voor de actuele nieuwe kleurenleer.

Basiskenmerken kleur
Basisprincipes kleurcommunicatie
Effectief leren communiceren over kleur en NCS
Analyseren van kleur
Kleursystematiek en -ordening
Hoe werken kleursystemen
Hoe werk je effectief met de NCS kleurenwaaiers?
De invloed van onze visuele systeem en hersenen begrijpen?

Door onze oefeningen tijdens de workshop ontwikkel je de benodigde vaardigheden om met het NCS natural colour system te werken. Als je deze vaardigheden dóórontwikkelt, werk je veel efficiënter je kleuradviesplan uit.

Datum:
september 12