Kleur, psychologie en designsemiotiek

Kleur toepassing van uit kleurpsychologie en designsemiotiek, kleur en emotie

Kleuren, vormen, texturen, materialen, symbolen en metaforen hebben grote invloed op een mens en kunnen stemmingen en emoties beïnvloeden. Kennis van deze eigenschappen van kleur zijn noodzakelijk om doeltreffend kleurplan te maken. Of omgekeerd: je wil een welbepaalde emotionele boodschap uitdrukken: welke kleuren gebruik je daarvoor het best? Immers, een restaurant vergt een ander kleuradvies dan een hobbykamer, en het ene kantoor is het andere toch niet?

In de workshop Kleur, psychologie en designsemiotiek leert gebruik te maken van de kracht van kleur, vormen etc, in uw kleurontwerp en deze bewust toe te passen. De kleurbeleving wordt mede bepaald door cultuur, traditie, trends en persoonlijke voorkeur. Daarom worden tevens kleurvoorkeuren en kleursymboliek behandeld. Ook het nut van trendkleuren en de beïnvloeding van trendkleuren komen in deze workshop aanbod.

Meer informatie

Comments are closed.

Close
loading...